Urząd Gminy w Szczytnie pracuje już w nowym obiekcie. Wynajmowane pomieszczenia w ratuszu miejskim zastąpiły świeżo wyremontowane pokoje we własnym, trzypiętrowym budynku przy ulicy Łomżyńskiej.

Nowa siedziba urzędu

NA RAZIE BRAKUJE TYLKO PETENTÓW

Uroczystego otwarcia siedziby urzędu dokonano w piątek 27 listopada. Oprócz gospodarzy przybyli m.in. włodarze samorządów z całego powiatu, księża z okolicznych parafii i szefowie współpracujących instytucji.

- Nowym pomieszczeniom niczego nie brakuje. Może z wyjątkiem interesantów, którzy z pewnością znajdą do nas drogę – cieszył się wójt Sławomir Wojciechowski. Podkreślał, że w starej siedzibie brakowało już miejsca, urzędnicy siedzieli ściśnięci w małych pokojach.

Zwiedzający obiekt goście byli pod wrażeniem.

- Petenci będą teraz załatwiani w bardziej komfortowych warunkach – dzielił się swoimi wrażeniami ks. dziekan senior Józef Drążek. Żartował przy okazji, że duża liczba pokoi może sprawić, że ludzie będą się mogli tu zgubić.

WYMUSZONA PRZEPROWADZKA

Do budowy nowej samodzielnej siedziby urzędu władze gminy Szczytno przymierzały się już od wielu lat. W tym celu zakupiły nawet od miasta trzy działki na ul. Kasprowicza. Jednak rozpoczęcie inwestycji wciąż przekładano. Sprawa nabrała tempa rok temu, gdy władze miejskie, z których gościny korzystała gmina wynajmując lokale w ratuszu, zażyczyły zwrotu trzech pomieszczeń, motywując to własnymi potrzebami. W samorządzie gminy Szczytno zapadła wtedy decyzja o konieczności znalezienia nowej siedziby. Rozważano najpierw wariant budowy jej na działkach przy ul. Kasprowicza, potem wynajęcia połowy budynku przy ul. Chrobrego, w którym dawniej mieścił się Bank Gdański. Ostatecznie zwyciężyła trzecia koncepcja – zakupu od firmy „Novum” trzypiętrowego budynku przy ul. Łomżyńskiej. Jeszcze przez rok „Novum” będzie zajmować tam pomieszczenia na parterze, płacąc czynsz za ich dzierżawę gminie Szczytno.

(o)/fot. A. Olszewski, M.J.Plitt