W miniony weekend kolejne trzy osoby, które nie zastosowały zasad bezpieczeństwa w internecie straciły swoje oszczędności. Jeden ze zgłaszających stracił 1 000 złotych, podając kody BLIK, kobieta uszczupliła swoje zasoby finansowe 6 800 złotych, a trzecia osoba - mężczyzna stracił ponad 700 złotych.
W piątkowy wieczór 20 września do szczycieńskiej komendy zgłosił się mężczyzna, który oświadczył, że został wprowadzony w błąd, co do inwestycji w akcje jednej ze spółek. Stracił w ten sposób 1 000 złotych. Policjanci ustalili, że przekazane przez niego pieniądze zostały wypłacone już w jednym z bankomatów na terenie naszego kraju.
Następnego dnia dyżurny szczycieńskiej jednostki został powiadomiony o kolejnym oszustwie. Do komendy przyszła kobieta, która poinformowała, że otrzymała telefon od rzekomego pracownika banku z informacją, że jej oszczędności są zagrożone. „Bankowiec”, przekazując takie wiadomości, wprowadził kobietę w błąd, a ona udostępniła mu kody BLIK. Finalnie z jej konta zniknęło 6 800 złotych.
Tego samego dnia w komendzie stawił się mężczyzna, który również został wprowadzony w błąd, co do tożsamości rozmówcy, który nawiązał z nim kontakt poprzez komunikator Messenger. Mężczyzna podał oszustowi kody BLIK i przez to stracił z konta ponad 700 złotych.
Od pokrzywdzonych zostało przyjęte zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art. 286 kodeksu karnego, które dotyczy oszustwa polegającego na osiągnięciu korzyści majątkowej za pomocą wprowadzenia danej osoby w błąd. Kodeks karny za to przestępstwo przewiduje karę pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.