W czwartek 11 sierpnia do szczycieńskiej komendy zgłosiły się dwie osoby, które straciły pieniądze w wyniku działania oszustów.
Pierwszą z ofiar był 39-letni mieszkaniec Szczytna. Mężczyzna powiedział policjantom, że zadzwonił do niego rzekomy pracownik banku, informując, iż jego oszczędności są zagrożone. Twierdził, że na koncie 39-latka zaobserwowano próbę dokonania nielegalnego przelewu. Rozmówca zapewnił, że oszczędności można zabezpieczyć poprzez ściągnięcie podanej przez niego aplikacji. Nieświadomy mężczyzna zastosował się do tej wskazówki, co kosztowało go utratę 2,9 tys. złotych. Pokrzywdzony podał wszystkie swoje dane potrzebne do logowania, łącznie z adresem e-mail, na który zaczął dostawać informacje o możliwości wzięcia szybkiej pożyczki, uprzednio klikając w podany link.
Tego samego dnia do komendy zgłosiła się kobieta, która także padła ofiarą oszustwa. Na jednym z portali chciała zamówić pellet. Strona internetowa, za pośrednictwem której zamierzała dokonać transakcji, nie wzbudziła jej podejrzeń. 39-letnia mieszkanka gminy Szczytno złożyła stosowne zamówienie. Kiedy jednak wpłaciła zaliczkę w wysokości 1,5 tys. zł, kontakt ze sprzedawcą się urwał. 39-latka nie otrzymała zamówionego towaru, ani zwrotu wpłaconych pieniędzy.