Planowany na początek maja termin przywrócenia ruchu towarowego na trasie Szczytno – Wielbark zostanie opóźniony. Komisja odbierająca remont zleciła wykonanie kilku poprawek.
W czwartek 28 kwietnia komisja składająca się z przedstawicieli firmy Swedwood, PKP Polskich Linii Kolejowych oraz wykonawców przyjęła wykonanie remontu linii kolejowej Szczytno – Wielbark. Prace rozpoczęły się 8 marca. Polegały m.in. na wycięciu krzaków i drzew od Kołodziejowego Grądu do Szczytna. Zadania tego podjęła się firma ZHU „Karcz” z Wielbarka. W zeszłym roku podobne czynności wykonano od Wielbarka do Jesionowa. Prace te finansowane były przez Urząd Gminy w Wielbarku. Most w Kołodziejowym Grądzie odnowiła firma Tedromost z Nidzicy.
Z kolei 249 podkładów drewnianych i 11 betonowych wymienił Pol-Eltor z Kotlina. Materiały do remontu torów dostarczyła PLK, a koszty robót spadły na Swedwood. Koszty reaktywowania trasy zamknęły się w sumie około 370 tys. zł.
- Odebrano linię, ale nie obędzie się bez kilku poprawek w torowisku, które do 5 maja zostaną wykonane – informuje Marcin Witkowski, specjalista ds. systemów zarządzania w Swedwoodzie. Dodaje też, że fabryka od 1,5 miesiąca negocjuje z przewoźnikiem kwestie kosztu przewozu towarów.
- W sprawie przywrócenia ruchu pasażerskiego ciągle rozmawiamy z Urzędem Marszałkowskim w Olsztynie. Wicemarszałek Jarosław Słoma twierdzi, że sprawa jest otwarta – podsumowuje Marcin Witkowski.
(iz)