Profesjonalna oferta inwestycyjna - to nowy folder reklamowy, do którego wydania przymierza się miasto. Wstępny etap przygotowań polega na gromadzeniu informacji o terenach, które mogą być dla przedsiębiorców atrakcyjne. Folder trafi m.in. do ambasad i firm konsultingowych.
Terenów inwestycyjnych - jak twierdzi Rafał Wilczek, inspektor w wydziale rozwoju miasta - w mieście za dużo nie ma, a już z pewnością nie takich, które "od ręki" nadają się do zabudowania. Niemniej jednak są - i zamiarem miasta jest maksymalne rozpropagowanie tej informacji. W folderze mają się zatem znaleźć dane podstawowe, dotyczące powierzchni, położenia, sąsiedztwa, zapisów w planie przestrzennego zagospodarowania, ale nie tylko.
- Informator ma zawierać także wszystko to, co mogłoby potencjalnych inwestorów zachęcić - mówi Rafał Wilczek. Tę zachętę ma stanowić np. informacja o podatkach i zasadach ich ustanawiania, o istniejących instytucjach, mających wpływ na życie i rozwój grodu czy w końcu o lokalnej przedsiębiorczości, czyli o tym, jakie firmy już w mieście działają, w jakich branżach itp. Pomysł zrodził się wobec faktu, że do Urzędu Miejskiego wpływają pisma z pytaniami dotyczącymi takich właśnie spraw, od osób czy firm, które poszukują terenów pod inwestycje.
- Najczęściej, a raczej wyłącznie, pochodzą one od tych, którzy są zainteresowani wznoszeniem nowych super czy hiper marketów - mówi miejski urzędnik dodając, że folder-informator ma na celu przyciągnięcie do miasta przedstawicieli innych gałęzi gospodarki. Trwają intensywne prace przy gromadzeniu i opracowywaniu danych, jakie folder ma zawierać, a także poszukiwanie ewentualnego sponsora bądź nawet kilku, którzy ukazaniem się takiej publikacji byliby zainteresowani. O kosztach mówić za wcześnie, ale wiadomo, że z kwoty, jaka w budżecie miejskim została przeznaczona na promocję, nie uda się "wyciągnąć" tyle, by starczyło na wydanie folderowej oferty.
(hab)
2003.04.16