W końcu rozpoczynają się prace na linii kolejowej łączącej Szczytno z Ełkiem. Tam, gdzie jeszcze do niedawna szynobus toczył się z prędkością ok. 30 km/h, po zakończeniu robót przyspieszy nawet do 120 km/h.
CZY DA SIĘ WOLNIEJ?
Linia 219 łącząca Olsztyn z Ełkiem nie tak dawno przeszła częściową modernizację pomiędzy stolicą województwa a Szczytnem. Dzięki temu czas przejazdu na tym odcinku znacznie się skrócił. Niestety stan techniczny torowiska pomiędzy Szczytnem a Ełkiem pozostawia wiele do życzenia. Jadący tamtędy szynobus długimi odcinkami toczy się z prędkością około 30 km/h, przez co pokonanie tego zaledwie 113- kilometrowego dystansu zajmuje mu prawie 3 godziny. Warto przypomnieć, że jeszcze w latach 80. ubiegłego wieku pociąg całą trasę pomiędzy Olsztynem a Ełkiem pokonywał w czasie nieco dłuższym niż 3 godziny. Niestety od tamtej pory, aż do momentu odnowienia odcinka Szczytno – Olsztyn, nie prowadzono na torowisku żadnych większych prac modernizacyjnych. Doszło nawet do sytuacji, gdy pociąg według rozkładu jazdy z 2000 roku pokonywał całą trasę w ponad 5 godzin. Ciekawostką jest fakt, że na przejazd tej samej trasy w 1944 roku skład potrzebował niecałych 4 godzin. Na szczęście już niedługo to wszystko ma się zmienić. Dzięki rozpoczynającym się pracom modernizacyjnym pociągi przyspieszą nawet do 120 km/h. Dzięki temu podróż ze Szczytna do Ełku ma być krótsza aż o około 80 minut i zajmować zaledwie 1,5 godziny.
RUSZAJĄ PRACE
Prace zostały podzielone na dwa etapy.