W minionym tygodniu gimnazjaliści sprawdzali swoją wiedzę podczas egzaminu podsumowującego trzy lata nauki. W latach ubiegłych uczniowie z powiatu szczycieńskiego, z małymi wyjątkami, nie osiągali oszałamiających wyników na tle województwa.
Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego. Jego wyniki decydują o rekrutacji do szkół średnich, ale przede wszystkim pokazują, na jakim poziomie jest wiedza uczniów po trzech latach nauki w gimnazjum. Jakie były pierwsze wrażenie po tegorocznym egzaminie? Po części humanistycznej uczniowie oceniali, że historia i wiedza o społeczeństwie okazały się trudniejsze od języka polskiego mówi Irena Dzierlatka, dyrektor Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika w Szymanach. Z kolei treści matematyczne były łatwiejsze od zagadnień przyrodniczych. Potwierdzają to sami gimnazjaliści. Z polskim i matematyką nie powinno być problemów, ale za to angielski był dość trudny oceniają Joanna Szymańska, Ilona Lipska i Izabela Półdworanin, uczennice klasy III g ZS w Szymanach. Dodają, że przed egzaminem nie bardzo się stresowały, a sprawdzian wiedzy potraktowały jako ciekawą przygodę. Także według dyrektora Zespołu Szkół w Wielbarku Jerzego Szczepanka, gdzie egzamin zdawało 84 gimnazjalistów, stosunkowo łatwe były zagadnienia z języka polskiego. Więcej kłopotów uczniom sprawiła historia, mniej natomiast matematyka. Podobnie jak to zdarzało się w przeszłości, także i tym razem w jednym z arkuszy egzaminacyjnych znalazł się błąd, mogący zbić z tropu uczniów. W poleceniu z języka polskiego należało wskazać fałszywą odpowiedź dotyczącą Zemsty Aleksandra Fredy. Konstrukcja pytania sugerowała tylko jedną możliwą opcję. Tymczasem było inaczej.