W minionym tygodniu gimnazjaliści sprawdzali swoją wiedzę podczas egzaminu podsumowującego trzy lata nauki. W latach ubiegłych uczniowie z powiatu szczycieńskiego, z małymi wyjątkami, nie osiągali oszałamiających wyników na tle województwa.

Egzamin z ZEMSTĄ

Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego. Jego wyniki decydują o rekrutacji do szkół średnich, ale przede wszystkim pokazują, na jakim poziomie jest wiedza uczniów po trzech latach nauki w gimnazjum. Jakie były pierwsze wrażenie po tegorocznym egzaminie? – Po części humanistycznej uczniowie oceniali, że historia i wiedza o społeczeństwie okazały się trudniejsze od języka polskiego – mówi Irena Dzierlatka, dyrektor Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika w Szymanach. Z kolei treści matematyczne były łatwiejsze od zagadnień przyrodniczych. Potwierdzają to sami gimnazjaliści. – Z polskim i matematyką nie powinno być problemów, ale za to angielski był dość trudny – oceniają Joanna Szymańska, Ilona Lipska i Izabela Półdworanin, uczennice klasy III g ZS w Szymanach. Dodają, że przed egzaminem nie bardzo się stresowały, a sprawdzian wiedzy potraktowały jako „ciekawą przygodę”. Także według dyrektora Zespołu Szkół w Wielbarku Jerzego Szczepanka, gdzie egzamin zdawało 84 gimnazjalistów, stosunkowo łatwe były zagadnienia z języka polskiego. Więcej kłopotów uczniom sprawiła historia, mniej natomiast matematyka. Podobnie jak to zdarzało się w przeszłości, także i tym razem w jednym z arkuszy egzaminacyjnych znalazł się błąd, mogący zbić z tropu uczniów. W poleceniu z języka polskiego należało wskazać fałszywą odpowiedź dotyczącą „Zemsty” Aleksandra Fredy. Konstrukcja pytania sugerowała tylko jedną możliwą opcję. Tymczasem było inaczej.

 

 

Aby zapoznać się z pełną treścią artykułu zachęcamy
do wykupienia e-prenumeraty.