Ostatnio użytkownicy Internetu mieli niemały problem, ponieważ dostęp do sieci sprawiał niebywałe trudności bądź był niemożliwy. Sprawa dotyczyła tych, którzy korzystają z Internetu za pośrednictwem Neostrady - usługi oferowanej przez Telekomunikację Polską SA. Co robić w takich przypadkach? Zazwyczaj powinniśmy próbować wyjaśnić sprawę, dzwoniąc na ogólnopolską infolinię 0-800-102-102. Pod tym numerem telefonu załatwiane są wszelkie sprawy związane z funkcjonowaniem Pakietów Internetowych TP i Neostrady TP. Ostatnia awaria była co prawda potraktowana po macoszemu, ale nie należy dać się zbyć. Obsługujący infolinię powinni przyjąć reklamację, nadać jej numer i poinformować nas o tym. Najczęściej konsumenci uważają, że sprawa jest załatwiona, ponieważ zgłosili problem na wskazaną przez operatora infolinię, ja jednak doradzam zapisanie imienia i nazwiska osoby przyjmującej zgłoszenie oraz nadanego numeru reklamacji. W razie kłopotów będziemy dysponować dowodem naszej interwencji. Reklamację możemy również zgłosić za pośrednictwem Błękitnej Linii - numer 9393 lub bezpośrednio w każdej komórce organizacyjnej Telekomunikacji Polskiej. Tu również należy zadbać o zapisanie danych personalnych osoby przyjmującej zgłoszenie oraz numeru reklamacji.

W przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, TP w terminie do 14 dni od dnia złożenia reklamacji potwierdza jej przyjęcie w formie pisemnej, chyba że udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Przy analizie rachunku za Neostradę za październik bieżącego roku należy zwrócić uwagę, czy nie zostaliśmy obciążeni za usługę, której nie otrzymywaliśmy wcale bądź w formie innej niż zapewniała zawarta umowa. Operator potwierdził, że Neostrada działała wadliwie na numerach telefonów rozpoczynających się od cyfr -89-624..., powinien więc z góry obniżyć rachunki potencjalnych odbiorców tej usługi internetowej. Brak inicjatywy TP nie przesądza o zakończeniu sprawy, bo reklamacja może być złożona w terminie do 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usług lub od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana lub od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi. Za brak dostępu do Internetu przez blisko dwa tygodnie w październiku br. nie powinni być obciążani konsumenci korzystający z Neostrady. W przypadku wątpliwości można skontaktować się z Urzędem Komunikacji Elektronicznej 0-22 53 49 493 bądź Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów.

Agata Gołaszewska-Horak