Niewiele brakowało, a Szczytno zostałoby pozbawione kolejowego połączenia z Ełkiem. Kursy, które zostały wznowione na tej trasie w 2010 roku, miały być kontynuowane jedynie do grudnia.
W połowie lutego spółka PKP PLK S.A. przedstawiła listę linii kolejowych, które miały zostać wyłączone z użytku w grudniu 2013 roku. Znalazło się na niej 90 odcinków z całego kraju liczących łącznie około 2 tysięcy kilometrów. Jednym z nich był fragment linii kolejowej Szczytno - Ełk. Miał to być sposób na zaoszczędzenie prawie 80 mln złotych. Z planami kolejowej spółki nie zgadzało się wiele samorządów w całym kraju.
- Propozycja wyłączenia linii kolejowej numer 219 poparta była długoletnim deficytem, który ona przynosiła. Według naszych danych nie było żadnych przesłanek co do tego, że ruch na niej może się zwiększyć - mówi Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PKP PLK. Dodaje, że cały ruch na linii ogranicza się zaledwie do 4 pociągów osobowych i 1 towarowego na dobę. Prowadzone konsultacje z wieloma podmiotami pozwoliły jednak uchronić linię przed zamknięciem i związaną z tym, nieuchronną dewastacją całej infrastruktury kolejowej.