Wyższa Szkoła Policji to, według jej kierownictwa oraz lokalnych samorządowców, chluba Szczytna. Okazuje się jednak, że nie ma się czym chwalić. W opublikowanym właśnie przez „Perspektywy” prestiżowym rankingu uczelni akademickich kuźnia policyjnych kadr zajmuje ostatnie miejsce.
PRESTIŻOWY RANKING
Ranking uczelni akademickich „Perspektywy” publikują już od ponad dwudziestu lat. Przygotowywany jest on pod nadzorem Kapituły, która ustala metodologię. W jej skład wchodzą reprezentanci środowisk akademickich, opiniotwórczych i zatrudniających absolwentów uczelni. W tym roku w skład Kapituły weszły takie autorytety naukowe jak m.in. prof. Marek Safjan, sędzia Trybunału Europejskiego w Luksemburgu, były prezes Trybunału Konstytucyjnego RP, czy prof. Michał Kleiber, prezes Polskiej Akademii Nauk. Ranking prezentuje uczelnie akademickie (publiczne oraz niepubliczne), które posiadają co najmniej jedno uprawnienie do nadawania stopnia doktora, mają minimum 200 studentów stacjonarnych oraz dorobek bibliograficzny. W zestawieniu uwzględniono szkoły mające co najmniej dwa roczniki absolwentów i wzięły udział w badaniach ankietowych. Wśród branych pod uwagę kryteriów są: prestiż uczelni, innowacyjność, potencjał naukowy, efektywność naukowa, warunki kształcenia oraz umiędzynarodowienie. Na pierwszym miejscu w tegorocznym rankingu znalazł się Uniwersytet Warszawski, tuż za nim sklasyfikowano Uniwersytet Jagielloński. W czołówce zestawienia są jeszcze uczelnie m.in. z Poznania, Wrocławia oraz Torunia, brakuje natomiast Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który jest dopiero na 33. miejscu.
WSPol OSTATNIA
Na niechlubnym, ostatnim miejscu w kraju (80+) sklasyfikowano Wyższą Szkołę Policji w Szczytnie. Jej prestiż autorzy rankingu ocenili na 5,37%, innowacyjność – 3,05%, potencjał naukowy – 71,59%, efektywność naukową – 31,99%, warunki kształcenia – 24,17%, a umiędzynarodowienie – 2,66%. Tak zła ocena może dziwić, zważywszy że uczelnia poczyniła w ostatnich latach znaczące inwestycje związane z rozbudową. Jej władze chwalą się też realizacją wielu projektów oraz prowadzeniem badań naukowych, na które pozyskiwane są niemałe środki finansowe. Pozycja w rankingu wskazuje jednak, że najwyraźniej nie przekłada się to na jakość kształcenia.