Coraz bardziej prawdopodobny staje się powrót pociągów na linię kolejową ze Szczytna do Ostrołęki, jeszcze kilka lat temu przeznaczoną do rozbiórki.
W 2001 roku odjechał ze Szczytna ostatni pociąg w kierunku Ostrołęki. Od tamtej pory, wybudowana w 1915 roku, linia kolejowa ulegała powolnej dewastacji. W 2010 roku została nawet przeznaczona do rozbiórki. Na szczęście udało się tego uniknąć Dodatkowo od tamtego czasu linia stopniowo się odradza. Pierwszym krokiem był remont torów do Wielbarka przeprowadzony środkami Ikei. Próbowano nawet dwukrotnie uruchamiać pociągi pasażerskie na odcinku Wielbark-Szczytno, jednak z powodu niedopasowanych godzin odjazdów szybko znikały one z rozkładów. Następnym etapem była całkowita modernizacja odcinka Szczytno-Szymany przeprowadzona przez samorząd wojewódzki w związku z uruchomieniem lotniska w Szymanach. Później środkami powiatu przasnyskiego wyremontowano odcinek Chorzele-Wielbark oraz wybudowano bocznicę do powstałej tam strefy ekonomicznej.
Teraz faktem stała się przebudowa około 60 km trasy pomiędzy Chorzelami a Ostrołęką.