PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapowiadają remont odcinka trasy Wielbark – Chorzele, co pozwoliłoby uruchomić także połączenia pasażerskie z Ostrołęką. Koszt zadania jest szacowany na 21 mln zł, a środki w całości mają pochodzić z budżetu PLK S.A.

Szansa na pociągi do Ostrołęki
W ramach inwestycji planowany jest m.in. remont peronów na stacji w Wielbarku

Jak informuje branżowy „Kurier kolejowy”, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały prace remontowe, dzięki którym będzie możliwość przywrócenia ruchu pociągów pasażerskich na odcinku Wielbark – Chorzele. To pozwoli na uruchomienie składów pomiędzy Szczytnem i Ostrołęką, a w efekcie przywrócenie kolejowego połączenia między województwami warmińsko-mazurskim i mazowieckim. Przypomnijmy, że pociągi na tej trasie nie kursują już od 2001 r.

– Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. po ponad 20 latach ponownie udostępnimy całą linię kolejową do pasażerskich przewozów między Ostrołęką a Szczytnem. Remont odcinka Wielbark – Chorzele oraz realizowana obecnie modernizacja linii Chorzele – Ostrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między województwem warmińsko – mazurskim a mazowieckim – cieszy się Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dodaje, że będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. - Odcinek Ostrołęka – Szczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku – zauważa prezes Merchel.

 

 

Aby zapoznać się z pełną treścią artykułu zachęcamy
do wykupienia e-prenumeraty.