Gimnazjaliści ze szczycieńskiej "dwójki" promowali nasze miasto podczas Szkolnej Giełdy Turystycznej, która odbyła się w Olsztynie. Dość skutecznie, bo reprezentacja Szczytna zajęła czwarte miejsce w województwie.

Ułańskie Szczytno

W sali gimnastycznej olsztyńskiego LO VI zgromadziło się trzynaście zespołów, reprezentujących Olsztyn (trzy szkoły), Bartoszyce, Ornetę, Jeziorany, Barciany, Gietrzwałd, Miłakowo, Stawigudę, Dąbrówno, Szczytno i Pasym. Celem konkursu było wypromowanie małych ojczyzn, tworzących ojczyznę nieco większą - Warmię i Mazury. Rywalizacja przebiegała pod hasłem "Region w zmysłach". Uczestnicy targów atakowali zatem wzrok, słuch, smak i węch komisji konkursowej.

"Bazę" kilkuosobowej grupki uczniów z Gimnazjum nr 2 stanowiła minibaszta, udostępniona przez Urząd Miejski. Młodzi szczytnianie z wdziękiem zachwalali smakołyki użyczone przez szczycieńskie i podszczycieńskie firmy, prezentowali materiały reklamowe z naszej Informacji Turystycznej, zdjęcia ukazujące Szczytno dawne i dzisiejsze. Przedstawili również dowcipną scenkę, w której bardzo swobodnie, mówiąc wierszem, nawiązali do najsłynniejszej książki ze Szczytnem w tle - "Krzyżaków". Prezentacja naszych gimnazjalistów przypadła do gustu jury. Tylko trzech punktów zabrakło, by szczytnianie, przygotowani do rywalizacji przez dwoje opiekunów: Urszulę Jankowską i Jarosława Kubiaczyka, pojechali na targi ogólnopolskie do Szczecina. W stolicy Pomorza Zachodniego wystąpią jedynie dwie najlepsze drużyny: bezkonkurencyjny Gietrzwałd i uczniowie z Miłakowa. Właśnie do tej drużyny "dwójce" zabrakło wspomnianych trzech "oczek". Szczytnian wyprzedzili jeszcze minimalnie reprezentanci Dąbrówna. Za swój występ, wyróżniający się, zdaniem komisji, "ułańską fantazją", szczycieńscy gimnazjaliści otrzymali pakiet gadżetów i zaproszenie do stadniny koni w Olsztynie.

- Impreza była bardzo sympatyczna. Podobne przedsięwzięcia są potrzebne - ocenia jeden z opiekunów uczniów z "dwójki" Jarosław Kubiaczyk. - Łączą różne grupy ludzi. W naszym przypadku przyczyniło się to niewątpliwie do promocji miasta.

(orz)

2005.03.30