Już ponad 40 lokalnych przedsiębiorców zgłosiło się do akcji „Zakochaj się w Szczytnie”, w ramach której w dniach 13 – 15 lutego będzie można za pół ceny skorzystać z różnego rodzaju usług. Organizatorzy chcą w ten sposób ożywić pogrążone w zimowym marazmie miasto.

Zakochaj się w Szczytnie piąty raz

POMYSŁ Z POZNANIA

W tym roku akcja „Zakochaj się w Szczytnie” świętuje swój mały jubileusz. Z 50-procentowych promocji będzie można skorzystać już po raz piąty. – Idea wzięła się z Poznania. Tam po raz pierwszy w Polsce zorganizowano takie przedsięwzięcie – mówi radny miejski Rafał Kiersikowski, który wraz z Tomaszem Łachaczem i Sławomirem Staszakiem przygotowuje tegoroczną edycję w Szczytnie. Początkowo zamysł był taki, aby rozszerzyć akcję na całe Mazury, jednak nie wszystkie miasta w regionie wyraziły zainteresowanie. Obecnie, oprócz Szczytna, podobna inicjatywa prowadzona jest jeszcze w Piszu. Jak wspomina radny Kiersikowski, początkowo część lokalnych przedsiębiorców podchodziła do pomysłu sceptycznie. Teraz jednak chętnych do udziału nie brakuje. Do tej pory zgłosiło się już ponad 40 lokalnych firm oferujących za pół ceny wybrane usługi. Podobnie jak w latach ubiegłych, są to głównie lokale gastronomiczne, salony fryzjerskie, sklepy. W ramach akcji będzie też można np. wykupić promocyjny karnet na grę w squasha czy skorzystać z konsultacji dietetyka.

PROMOCJA LOKALNYCH FIRM

Tegoroczna edycja odbędzie się w walentynkowy weekend 13 – 15 lutego. Według organizatorów, skorzystają nie tylko mieszkańcy czy turyści, którzy w tych dniach odwiedzą Szczytno, ale też przedsiębiorcy. – To dla nich dobra forma promocji - uważa Rafał Kiesikowski, jako przykład podając to, że w zeszłym roku stronę na Facebooku z informacjami o akcji odwiedziło ponad 10 tysięcy osób. Partnerami tegorocznej edycji są miasto i gmina Szczytno, które pokrywają koszt materiałów promocyjnych. Tym razem nowością będą koszulki z hasłem akcji rozdawane biorącym w niej udział przedsiębiorcom. Po jej zakończeniu zostanie wydany specjalny przewodnik „Zakochaj się w Szczytnie”. Oprócz zdjęć ilustrujących przedsięwzięcie, znajdzie się w nim również wykaz firm, które w walentynkowy weekend oferowały swoim klientom promocje. Organizatorzy zapowiadają kontynuację akcji w następnych latach. – Chcielibyśmy, by w przyszłości przekazać to Lokalnej Organizacji Turystycznej jako produkt turystyczny naszego miasta – mówi Rafał Kiersikowski.

(ew)