Reklama

BANER WSPÓLNY 110325

Przykra niespodzianka spotkała tych mieszkańców gminy Pasym, którzy zdecydowali się na usunięcie ze swoich domostw materiałów zawierających azbest. Zamiast kilkudziesięciu złotych, otrzymali faktury na dopłaty wynoszące ponad 1 tys. W niektórych przypadkach sięgają one prawie 4 tys. zł.

Zamieszanie z eternitem

Gmina Pasym to jeden z wielu samorządów, na którego terenie realizowany jest projekt usuwania materiałów zawierających azbest. Zakres prac obejmuje demontaż, paletowanie, transport i utylizację niebezpiecznych substancji. Zainteresowanie udziałem w programie zgłosiło 31 mieszkańców. W tym gronie znalazła się sołtys Tylkowa Małgorzata Kamińska.

- Warto skorzystać z takiej okazji, bo kolejna może się już nie powtórzyć. A wtedy trzeba będzie pokryć 100% kosztów – zachęcała mieszkańców gminy do udziału w akcji na łamach „Kurka” w lipcu br. Za zdjęcie azbestu z dachu o pow. 73 m2 miała zapłacić tylko 90 zł, czyli 15% ogólnego kosztu. Resztę miało pokryć dofinansowanie z WFOŚiGW.

Tymczasem z udziału w przedsięwzięciu wycofało się 11 osób, które wcześniej złożyły już deklaracje.

 

 

Aby zapoznać się z pełną treścią artykułu zachęcamy
do wykupienia e-prenumeraty.