Przykra niespodzianka spotkała tych mieszkańców gminy Pasym, którzy zdecydowali się na usunięcie ze swoich domostw materiałów zawierających azbest. Zamiast kilkudziesięciu złotych, otrzymali faktury na dopłaty wynoszące ponad 1 tys. W niektórych przypadkach sięgają one prawie 4 tys. zł.
Gmina Pasym to jeden z wielu samorządów, na którego terenie realizowany jest projekt usuwania materiałów zawierających azbest. Zakres prac obejmuje demontaż, paletowanie, transport i utylizację niebezpiecznych substancji. Zainteresowanie udziałem w programie zgłosiło 31 mieszkańców. W tym gronie znalazła się sołtys Tylkowa Małgorzata Kamińska.
- Warto skorzystać z takiej okazji, bo kolejna może się już nie powtórzyć. A wtedy trzeba będzie pokryć 100% kosztów – zachęcała mieszkańców gminy do udziału w akcji na łamach „Kurka” w lipcu br. Za zdjęcie azbestu z dachu o pow. 73 m2 miała zapłacić tylko 90 zł, czyli 15% ogólnego kosztu. Resztę miało pokryć dofinansowanie z WFOŚiGW.
Tymczasem z udziału w przedsięwzięciu wycofało się 11 osób, które wcześniej złożyły już deklaracje.