Z 96 projektów zgłoszonych w całym kraju do programu „Kolej Plus”, 80% przeszło pozytywnie ocenę formalną i trafiło do II etapu prac. Jeden z projektów dotyczy modernizacji linii kolejowej do Ostrołęki. Czy jest szansa na jego realizację?
Funkcjonujący pod egidą Ministerstwa Infrastruktury program „Kolej Plus” ma m.in. ułatwić komunikację kolejową miast powyżej 10 tys. mieszkańców. Zakłada on rewitalizację nieczynnych linii kolejowych, a także budowę nowych ich odcinków, przystanków, mijanek oraz łącznic Do drugiego etapu z terenu naszego województwa zakwalifikowane zostały następujące projekty:
• modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka – Ełk (przez Mrągowo, Mikołajki, Orzysz)
• modernizacja linii kolejowej nr 041 Gołdap-Olecko-Ełk
• modernizacja linii kolejowej nr 035 Ostrołęka-Chorzele-Wielbark-Szczytno (odcinek na terenie województwa warmińsko-mazurskiego)
• rewitalizacja linii Działdowo-Toruń na odcinku Działdowo-Brodnica.
Lista projektów zakwalifikowanych została ogłoszona w listopadzie ubiegłego roku. W drugim etapie samorządy mają 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego.