W minionym roku mieszkańcy powiatu aż 648 razy korzystali z porad rzecznika praw konsumentów. Najwięcej interwencji dotyczyło reklamacji towarów i usług, głównie telekomunikacyjnych. W ostatnim czasie przybywa również spraw związanych z zawieraniem umów na zmianę sprzedawców energii.

Jak się nie dać nabić w butelkę?

PODWÓJNE UMOWY

Z czym najczęściej mieszkańcy zgłaszają się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów? Jak informuje pełniąca tę funkcję Katarzyna Kostiuk, najwięcej spraw dotyczy reklamacji obuwia, telefonów, sprzętu RTV i AGD oraz usług, przeważnie telekomunikacyjnych. – W ostatnim czasie dużo jest przypadków zawierania umów na zmianę sprzedawców energii. Obecnie zajmuje się tym wiele firm telekomunikacyjnych, takich jak chociażby Telekomunikacja Novum – mówi Katarzyna Kostiuk. Mechanizm działania w takich przypadkach jest prosty. Firma zawiera z konsumentem umowę na sprzedaż energii, ale przy okazji, o czym klient często nie wie, na świadczenie usług telekomunikacyjnych.

– Były u mnie już trzy osoby, które po odstąpieniu od umowy sprzedaży energii dowiedziały się, że zawarły kolejną, na usługi telekomunikacyjne – mówi rzecznik. Jej zdaniem dzieje się tak dlatego, że konsumenci nie czytają przedstawianych im umów. – Ludzie po prostu je podpisują, nie wnikając w to, jakie są to dokumenty.

CZYTAJMY TO, CO PODPISUJEMY

Plagą w ostatnim czasie stały się umowy zawierane na różnego rodzaju pokazach.

 

 

Aby zapoznać się z pełną treścią artykułu zachęcamy
do wykupienia e-prenumeraty.