Michał Tomaszczyk, pochodzący ze Szczytna puzonista, kompozytor i aranżer wydał nową płytę, nagraną w duecie ze szwedzkim kontrabasistą Petterem Olofssonem. Krążek zatytułowany „Sketches from the north” jest inspirowany klimatem i naturą północnej Szwecji, gdzie artysta obecnie mieszka i tworzy.
Michał Tomaszczyk to urodzony w Szczytnie puzonista, kompozytor i aranżer. Ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Lider i założyciel cenionego kwartetu Biotone. W 2012 r. otrzymał wraz z zespołem nominację do nagrody Fryderyka w kategorii jazzowy fonograficzny debiut roku. Muzyk był także członkiem zespołów J4zz PuZone, Salsa Central i Konglomerat Big Band. Współpracował z takimi artystami jak: Marcin Masecki, Krzysztof Herdzin, Josè Torres, Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko, oraz Andrzej Smolik. W swojej dyskografii ma albumy nagrane m.in. z Fiszem i Emade („Heavi Metal”), Josè Torresem i Salsą Tropical („Torres Salsa Carnaval”), a także ze szczycieńską Transkapelą („Neon Fields”). Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, w tym VI Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy w Słupsku w kategorii tematy jazzowe oraz XIXeme Tremplin Jazz D’Avignon w kategorii instrumentalista.
Michał Tomaszczyk prywatnie jest synem znanego w Szczytnie muzyka Aleksandra Tomaszczyka, założyciela m.in. Orkiestry Garażowej, zespołu S.A.K.S. i Orkiestry Salonowej. Jako dziecko, u boku taty występował na dorocznych rajdach „Kurka Mazurskiego”. Swoją artystyczną edukację rozpoczynał w szczycieńskiej Szkole Muzycznej w klasie fortepianu. Udzielał się również w miejscowych zespołach młodzieżowych – TortSky i Bluska.
Obecnie Michał Tomaszczyk mieszka w Szwecji. Na co dzień gra w zespole Norrbotten Big Band. Na początku listopada muzyk wydał najnowszą płytę nagraną w duecie z kolegą z zespołu, kontrabasistą Petterem Olofssonem. Krążek zatytułowany „Sketches from the north” („Szkice z północy”) zawiera dwanaście kompozycji Michała Tomaszczyka, inspirowanych klimatem oraz naturą dalekiej północy. Album zbiera znakomite recenzje. Utrzymany w jazzowej stylistyce, odwołuje się także do muzyki klasycznej, awangardowej, a nawet słowiańskiego i skandynawskiego folkloru.
(kee)