Z inicjatywy miejskich urzędników rodzi się kolejne porozumienie. Tym razem na jego podstawie mają być realizowane inwestycje drogowe w mieście.

Porozumienie drogowe

Po utworzeniu Południowo-Mazurskiego Rejonu Gospodarki Odpadami, a tym samym wdrożeniu programu systemowego rozwiązania "śmieciowego" problemu - przyszedł czas na drogi, a dokładniej miejskie ulice.

Pierwszy krok stanowi porozumienie - umowa, którego stronami są: miasto, samorząd powiatowy, olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kętrzynie. Ten ostatni dlatego, że wśród szczycieńskich ulic znajduje się jedna arteria, będąca drogą wojewódzką, czyli ulica Mrongowiusza. Porozumienie dotyczy wspólnego finansowania ogólnomiejskiej koncepcji usprawnienia w Szczytnie ruchu na podstawowym układzie ulic. Dokument, podpisany już między innymi przez GDDKiA, stanowi, że miasto pokryje 40% kosztów, Generalna Dyrekcja - 30%, starostwo - 25%, zaś Zarząd dróg wojewódzkich - 5%.

- Początkowy etap polegać będzie na przeprowadzeniu analizy obciążenia ruchem wybranych ulic, a następnie na opracowaniu projektu usprawnienia tego ruchu - mówi wiceburmistrz miasta Danuta Górska. - Chcemy w ten sposób doprowadzić do realizacji koncepcji sprzed kilku lat, dotyczącej przebudowy ulicy Chrobrego i Kolejowej.

Według wiceburmistrz, poczynione ustalenia mówią już i o tym, że wymienione drogi, jak to było zakładane, zmienią swój charakter i z powiatowych staną się krajowymi.

- Wstępne kalkulacje dotyczące inwestycji, która przy tej zmianie w znacznej części zostanie sfinansowana z środków państwowych, mówią o około 7 milionach złotych - informuje wiceburmistrz dodając, że projekt usprawnienia ruchu będzie też obejmował budowę ulicy Przemysłowej.

Ustalony już, procentowy podział kosztów, dotyczy jak na razie analizy bezpieczeństwa i ruchu, która ma kosztować około 120 tysięcy złotych.

(hab)

2004.07.21