Piszę ten list, żeby pomóc sobie i innym poszkodowanym przez firmę z siedzibą w  Poznaniu oraz ostrzec przyszłych uczestników  prezentacji organizowanych przez tę firmę. Powstała ona niedawno - w sierpniu 2022 r.- i urządzała prezentacje sprzętu rehabilitacyjnego oraz AGD między innymi w Szczytnie w Hotelu Krystyna i w Ostrołęce w Hotelu nad Narwią. Przedstawiciele firmy dzwonili z zaproszeniami i obiecywali w prezencie telewizor wszystkim rozmówcom, którzy wezmą udział w proponowanym spotkaniu.

6 października 2022 roku to wstydliwy i jeden z czarniejszych dni w moim życiu. Dałam się skusić firmie podczas prezentacji w Szczytnie na zakup pięciu przedmiotów o łącznej wartości 10900 zł. Niektóre z nich miały wykazywać się właściwościami wręcz niespotykanymi w innych tego typu urządzeniach, np. wyciskarka wolnoobrotowa z funkcją samodzielnego mycia. Podaną cenę wyjściową każdego sprzętu obniżano przeważnie o połowę, ale jak się przekonałam w domu i tak była ona wyższa 3 do 4 razy od internetowej.

Problemu jeszcze wtedy nie widziałam. Wysłałam w przysługującym mi terminie odstąpienie od umowy oraz zakupiony towar. Potem - na żądanie firmy - zwróciłam jeszcze prezenty (telewizor i noże kuchenne).

Z powagi sytuacji zdałam sobie sprawę, gdy zgodnie z przepisami w ciągu 14 dni od zwrotu całego towaru, nie zwrócono mi wpłaconych za sprzęt pieniędzy. Zgłosiłam sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.  Na nic zdało się też wysłanie firmie wezwania do zapłaty. Dowiedziałam się, że można jeszcze zgłosić sprawę na Komendę Policji lub do Prokuratury. Ponieważ jednak tylko Sąd może wydać firmie nakaz zapłaty, teraz skorzystam z tej drogi.

Myślę również o pozwie zbiorowym

 

 

Aby zapoznać się z pełną treścią artykułu zachęcamy
do wykupienia e-prenumeraty.