Dobiega końca przebudowa linii kolejowej łączącej Szczytno

z Olsztynem. W ubiegłym tygodniu została podniesiona na niej dopuszczalna prędkość, dzięki czemu podróżni szybciej dojadą do celu.

Szybciej do Olsztyna

Modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Szczytna to pierwszy etap przebudowy połączenia kolejowego łączącego stolicę województwa z mającym powstać w Szymanach lotniskiem. Prace na tym odcinku rozpoczęły się we wrześniu 2011 roku. W ich ramach została całkowicie wymieniona nawierzchnia kolejowa toru głównego na odcinku Olsztyn – Szczytno wraz z torem głównym na stacji Szczytno, rozebrano tory dodatkowe na stacjach, tam gdzie było to możliwe dokonano korekty geometrii łuków w celu uzyskania jak największej prędkości, przebudowano rowy melioracyjne, a także otoczenie linii kolejowej w postaci nowych peronów z całkowicie odnowionym wyposażeniem. Przy okazji przeniesiono stację kolejową w Klewkach w miejsce bardziej dogodne dla podróżnych, a także rozebrano m.in. stary budynek stacyjny w Gromie. Remontu lub przebudowy doczekały się także nawierzchnie przejazdów. Na kilku z nich pojawiły się rogatki. Teraz prace powoli dobiegają końca. Widocznym tego efektem jest podwyższenie prędkości jazdy pociągów na tym odcinku, które nastąpiło 9 czerwca. Do tej pory na szlaku składy poruszały się ze średnią prędkością szlakową wynoszącą około 70 km/h. Dodatkowo na szlaku obowiązywało kilka kilkukilometrowych ograniczeń nawet do 30 km/h, co znacznie wydłużało czas jazdy, który wynosił 50-51 minut. Jak dowiedzieliśmy się od kierownika kontraktu Arkadiusza Kujawskiego, na trasie pozostanie 11 ograniczeń wynikających głównie z geometrii łuków na samej linii.

 

 

Aby zapoznać się z pełną treścią artykułu zachęcamy
do wykupienia e-prenumeraty.